Tips til en god kundeopplevelse
Vi gir noen små tips til hvordan du skaper en god kundeopplevelse som profesjonell maler.
Hva spiller inn for å skape den gode kundeopplevelsen? Det har vi 3 tips til her.
3 tips til den gode kundeopplevelse
Kanskje bruker du allerede de 3 tipsene. Ikke desto mindre kan det være godt å få frisket dem opp.
- Rådgivning: Husk dialogen og fortell kundene dine om produkter, materialer, arbeidsmetode, vedlikehold og garantier før du begynner på prosjektet. Fortell for eksempel om eventuelle nyanseforskjeller ved forskjellige overflater og hvordan man best rengjør og vedlikeholder sine nymalte vegger og treverk. Da er det langt enklere å skape realistiske kundeforventninger til sluttresultatet.
- Gjør avtalen skriftlig: Når du har gjennomgått prosjektet, så husk å få skrevet ned hvilket arbeid som skal utføres, og hvor. Både du, kunden og ev. andre malere på prosjektet bør ha en kopi av det avtalte arbeidet. Da unngår du ergerlige misforståelser om hvilken vegg som skulle ha vært blå.
- Inviter kunden på besøk: For kunden er det ikke alltid en selvfølge at de er velkomne mens du arbeider. Når du inviterer kunden på besøk under arbeidet, signalerer du samtidig at du ikke er redd for å vise fram arbeidet ditt – det skaper ro og trygghet hos kunden. Det er også mye enklere å rette eventuelle småfeil mens du allerede er hos kunden, fremfor å måtte komme tilbake på et senere tidspunkt.
Kundereaksjonen
Bruker du allerede de 3 tipsene, kan du prøve å være oppmerksom på hvordan kundene reagerer hvis du gjør enda mer ut av dialog og rådgivning.