Kundeklager

Hvis du som kunde ønsker å klage fordi du opplever at et produkt fra Flügger avviker fra det som forventes, må klagen din registreres i vårt klagesystem slik at vi kan behandle din henvendelse raskt og effektivt.

For at en klage skal kunne rettferdiggjøres, må følgende punkter oppfylles:

  • Du må kunne gjøre kjøpet ditt sannsynlig ved å presentere en faktura for de aktuelle produktene
  • Hvis du er privat kunde, er klagefrist for defekte produkter 2 år fra fakturadato jfr. norsk forbruger kjøpslov. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger, er den seneste fristen for å reklamere fem år etter at du mottok varen
  • Du må rette henvendelsen innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget. Hvis du retter henvendelsen innen to måneder, vil det alltid bli ansett som innen rimelig tid
  • Hvis du er en profesjonell kunde, kan du klage innen klagefristen på 2 år, men du må rette henvendelsen umiddelbart etter at mangelen er oppdaget

Beskrivelse av klagen

Det er viktig at klagen blir beskrevet så fullstendig som mulig.

For dette formålet har vi utarbeidet et skjema som gir en oversikt over informasjonen vi trenger i forbindelse med vurdering og årsaksanalyse.

Du finner klageskjemaet her.

I mange tilfeller vil det legge til rette for saksbehandlingen hvis bilder er vedlagt som illustrerer problemet saken handler om. Jo bedre informasjon Flügger får, jo bedre mulighet har vi for å behandle henvendelsen.

Det utfylte skjemaet sendes til Flügger kundeservice: kundeserviceNO@flugger.com

Avklaring og konklusjon

Vi bestreber alltid å behandle og avslutte din klagesak så raskt som mulig via vår kundeservice eller den lokale Flügger farver-butikken.

Med vennlig hilsen
Flügger Norway AS